Zvýšení poškození
To co všichni SAF fanoušci určitě nejvíce sledují je poškození, jaké jejich postava protivníkům dává. Každé povolání má jeden hlavní atribut, kterým působí poškození protivníkům. Pro válečníka je to síla, mág má inteligenci a lučištník obratnost. Takže pokud chcete zvýšit své poškození, tak musíte investovat body do svých hlavní atributů.
Ukážu to na válečníkovi:
Pokud jste válečník a stojí proti vám kouzelník, tak kouzelníkova síla snižuje poškození, které kouzelníkovi dáváte a vaše inteligence naopak snižuje poškození které od kouzelníka dostanete. S lučištníkem je to stejné, akorát má místo inteligence obratnost.
Poškození zbraně
Když si najedete kurzorem nad zbraň, kterou během hry najdete, máte u každé uvedeno její rozpětí poškození zbraně a průměrné poškození zbraně.
Celkové poškození se ve hře tedy počítá takto:
[(Hlavni atribut/10) * (poskozeni zbrane)] + poskozeni zbrane=DAMAGE
Což znamená: Čím vyšší je poškození zbraně a bodů v hlavním atributu, tím větší poškození budete protivníkům dávat.
Štestí
Další věcí která určuje velikost poškození, je štěstí, které zvyšuje šanci kritického zásahu, které se
počítá takto:
Šance na kritický zásah = ( 5 x štěstí ) / ( 2 x úroveň protivníka )
To znamená, že čím více máte štěstí, tím častěji se vám povede dát protivníkovi kritický zásah. A (2x normální poškození) také to, že jak úroveň protivníků postupem postavy roste, tak si musíte přikupovat štěstí, aby šance na kritický zásah zůstávala zhruba stejná.